Betelkyrkan söker:

Equmeniakyrkan Betel Örebro söker dig som vill arbeta med barn och familjer.

Betelkyrkan i Örebro är en församling mitt i centrala Örebro som vill göra Jesus känd genom olika sätt att skapa relationer med människor i vår stad. Församlingen består i dagsläget av 150 aktiva medlemmar. Vi är en av fem Equmeniakyrkor i Örebro.

I församlingen finns det en tydlig vilja att satsa på de som är unga och en längtan efter att nå fler med fokus på barn och familjer. Vår nuvarande ungdomsledare kommer att studera på 50% till hösten (och jobba 50%) och därför söker vi en person som vill arbeta framförallt med barn och familjer.

Equmeniaföreningen i Betelkyrkan, med en aktiv styrelse, samlar barn och ungdomar varje vecka till söndagsskola, scout och tonårsverksamhet.

Det finns ett etablerat samarbete mellan Equmeniakyrkans fem församlingar i Örebro och ett arbete pågår för att utveckla detta. Som en del i tjänsten ingår därför att stärka och utveckla gemensamma mötesplatser för barn och familjer i de olika församlingarna.

Vem söker vi?

Vi ser det som viktigast att hitta rätt person för uppdraget. Vi söker Dig som vill förmedla din tro på Jesus Kristus på ett sätt som barn och unga människor kan ta till sig.

Vi söker Dig som har en ledarförmåga, är relationsskapande och tycker om att samarbeta.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med barn och familjer sedan tidigare.

Arbetsuppgifter

Du kommer att tillsammans med vår nuvarande ungdomsledare arbeta med barn och ungdomsverksamheten i Betelkyrkan som redan finns. Dessutom ser vi också möjligheter till att skapa nya mötesplatser för framförallt barn och föräldrar. Som en del i tjänsten kommer du att arbeta med att stärka samarbetet mellan Equmeniakyrkans fem församlingars arbete med barn och familjer. Att vara ett stöd och inspirera ledare i verksamheten hör också till arbetsuppgifterna.

Du kommer att ingå i ett team med församlingsföreståndaren och ungdomsledaren i Betelkyrkan, men också samarbeta med de anställda i Equmeniakyrkans övriga församlingar i Örebro.

Kvalifikationer

Vi ser det som meriterande om du har en teologisk utbildning.

Du känner dig trygg med den teologi och trosuppfattning som Equmeniakyrkan står för.

Vi tar stor hänsyn till personliga egenskaper och lämplighet.

Anställning

Anställningen är ett vikariat på 50% 2024-08-19 till 2025-08-15 med möjlighet till förlängning.

Ansökan

Välkommen att skicka din ansökan innehållande personligt brev, CV och referenser till ordforande@betelkyrkan.se  Sista dag för ansökan är 2024-06-07.

Om du vill veta mer om oss, gå in på vår hemsida: https://betelkyrkan.se/

Vid frågor hör av dig till:

Monica Hagvall, ordförande i Betelkyrkan

monicahagvall@gmail.com  070-2022098

Anders Hedqvist, vice ordförande i Betelkyrkan

anders.hedqvist67@gmail.com   070-3525992

Vi ingår i arbetsgivaralliansen och tillämpar individuell lönesättning. Vi undanber oss kontakt av rekryteringsföretag och försäljare.